Kuala kangsar dapat sultan baru!


















Hai reader.Esok.bersamaan 6 MEI 2015. Maka negeri Perak ini akan dapt SULTAN baru. SULTAN NAZRIN SHAH...yang dpat banyak perubahan ialah bandar diraja Bandar Kuala Kangsar.Pada waktu malam bandar tu terang benderang dengam cahaya lampu neon dari pokok ke pokok.dari tiang ke tiang.Teman orang kuala.MEKE?

hah..maka esok ramailah yg masuk Kuala kangsar,.pasal apa?pasal nk tengok sultan baru.Semua  media lah nk masuk bandar yang kecil tu.Teman tak tahu leah apa nk jadi. seminggu ni siang malam dengar bunyi siren polis.Orang besar nak lalu katakan.
Agaknya nnti Sultan buat makan2 bersama rakyat pulak kot.
Tapi apa yg pasti teman tak ada kat kuala nk jadi reporter.biarlh reporter lain buat report. LS tak ada di kuala.LS ada di melaka bandaraya bersejarah.almaklumlah cuti panjnag sejak hari buruh 1 mei ritu.

Tapi LS balik ke melaka hari ahad malam.sebbnya cik hubby bgi green light lewat petang sabtu.LS dengan adik pun kalutlah cari tiket.beli tiket dri kuala ke kl.isnin pagi bru LS balik ke rumah nenek dari rumah makandak di kl.Jem teruk ke KL hari ahad petang tu,Pelik ! isnin pun cuti,tpi tetap jem.
yg bestnya LS cuti lama sgt ni.tinggalkn amanat untuk taska dan tadika.
Rabu ini kn perak cuti sempena pertabalan sultan.
Jadi LS sambung cuti.Hari ini nk beli tiket balik kuala.tak tahu nk balik bila.jena tunggu hubby panggil balik lah...,hahahhah....

#LS bukn orang Perak
#lagi bangga duduk di Melaka
Sent from Samsung Mobile

Comments

Popular posts from this blog

NISBAH GURU DAN MURID DI PRASEKOLAH

KAEDAH LAKONAN INTERAKTIF DALAM PERKEMBANGAN BAHASA DAN LITERASI AWAL KANAK-KANAK

HALANGAN NK BUAT AMWAY?